سخن مدیریت محترم

مدیریت

تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی و پیشرفت همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی است. به این ترتیب تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های عالم ،متقی و آزاده است.

بر اساس سند تحول; تربیت دانش آموزان در 6 ساحت دینی و اخلاقی-  سیاسی و اجتماعی-  زیستی و بدنی-  هنری و زیبا شناختی- اقتصادی و حرفه ای و   علمی و فناوری صورت خواهد گرفت. همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد  تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و  تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

 ما در دبيرستان نمونه دولتی سعدی در سال 1392 با هدف رسیدن به مدرسه سرامد و در راستای تحقق حیات طیبه و كسب ‏مدارج علمي همراه با نهادينه كردن فضايل اخلاقي در دانشآموزان بر اساس چشم انداز و ماموریت تدوین شده مبتنی بر سندتحول بنیادین  آغاز بکار نمودیم .

 

    چشماندازما:

  • شکوفایی استعدادها و شک گیری هویت اسلامی ایرانی .
  • كسب جايگاه اول علمي در  منطقه  و حضور برتر در مسابقات و جشنواره  های استانی - كشوری
  • هاي علمي و فرهنگي مدیریتی در دوره اول  متوسطه.
  • ‏ توجه بيشتر به يادگيري بجاي ياددهي با تاکید بر روشهايي مانند «سازمان يادگيرنده»‏یا دگیری معکوس با تکیه  بر درس پژوهی
  • هم راستا سازي اهداف آموزشي و فرهنگي در قلب و ذهن دانشآموزان با استفاده از هم افقسازي نگاه ‏دبيران، مربيان و مديران.

مأموريت سازماني ما :

              ايجاد الگوي مناسب براي تغيير نگرش مديران  در آموزش و پرورش

             تربيت دانشمندان و پژوهشگران آيندهي ايران اسلامي با سمت دهي انگيزهها و آموزشهاي عميق علوم پايه.تعيين نگرش ديني و عرق ملي در بين دانشآموزان فرهيخته

 

دبيرستان نمونه دولتی سعدی دانشآموزان را ا رزشمندترين سرمايه حال و آينده كشور دانسته و براي آنان حداكثر تلاش ‏و كوشش مادي و معنوي را به كار بسته  و قصد دارد با بهره گیری از شیوه های نوین تدریس ( استفاده از تکنیک های چند رسانه ای) و(آموزش الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی) و (اجرای تکالیف پله ای )و( بررسی آزمایشگاه فیزیک، شیمی، زیست، کامپیوتر و اینترنت )به مفاهیم درسی عمق  بخشند .

و مفتخراست که ،توجه به درخواست اولیا ، اهميت دادن به استعدادهاي فردي دانشآموزان، ايجاد كار گروهي و افزايش روح ‏سازماني در بين دبيران و كادر آموزشي و اداری آموزشگاه، صداقت، شفافسازي، مردم داري و تلاش همراه با نوآوري ‏را طی  3 سال گذشته در پرونده خود شاهد است .

                                                                 میرزاخانی

                                                                           مدیریت دبیرستان